sobota, 5 czerwca 2010

(109) 25. czyli rady nie od parady.

w wykonaniu mojej babci. oczywiście.


[lady gaga: summerboy]

czyż babcie właśnie nie reprezentują najfajniejszego podejścia do życia? każda z nich swoje przeszła, każda z nich swoje wie, każda z nich wie wszystko i na każdy temat nawet. wczoraj rozmawiając ze swoją Dobrą Babcią (bo mam jeszcze Złą, z którą się raczej nie lubimy) omawiając kwestie naiwności i drobnej niezaradności życiowej na przykładzie mego brata (świeży maturzysta), usłyszałem: 'mówienie prawdy może wiele skomplikować, a małe kłamstwa wiele ułatwiają. nie można żyć przecież bez kłamstwa'. skwapliwie przytaknąłem; mój brat za to podobno na tego typu stwierdzenie zrobił wielkie oczy i zapytał 'ale jak to?'. ano takto.
ja nade wszystko cenię sobie święty spokój. pewne nieistotne fakty przemilczeć czasem należy, inne ukazać w odpowiednim świetle. i wilk będzie syty i owca cała. cytując nazwę fejsbukowej grupy 'wobec rodziców wyznaję zasadę - mniej wiesz, lepiej śpisz'. i wszystkim żyje się lepiej. 
wcielając się w ministra ds. czystego sumienia przestrzegam: kłamanie nadmierne brudzi sumienie!


a w okularach naprawdę widać więcej. jestem w szoku :D a babcine pierogi - polecam :D

[...]

8 komentarzy:

  1. małe kłamstwa ułatwiają życie i nam, i innym. należy tylko uważać, by te małe kłamstwa nie przeobraziły się w duże ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj tam oj tam.. nic nie powiem :D
    albo powiem. czy wiedzieliście, że istnieje grupa "zamknij pysk i zerżnij mnie!"? ech fb schodzi na psy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. @nemst: co prawda nie wiem, z którą częścią posta się zgadzasz, ale trudno się z Tobą nie zgodzić :D

    @sansi:z moimi skłonnościami do minimalizmu - nie ma takiej opcji :D

    @n: a skąd wiesz, że jest taka grupa i jak ją znalazłeś i czemu o niej wspominasz ;> :P

    OdpowiedzUsuń
  4. czemu? jest napisane w ostatniej części komentarza. fb schodzi na psy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. tak, tak, to rozumiem. zastanawiam się tylko jak do takiej psiej/pieskiej grupy dotrzeć Ci się udało :P

    OdpowiedzUsuń
  6. współlokator mi powiedział, że jego kolega do owej grupy dołączył :D

    OdpowiedzUsuń
  7. szkoda, że nie kolega kolegi Twego współlokatora siostry kolegi :P
    a jak widzę grupę rzeczoną jedna z krakowskich 'gwiazdeczek' założyła. a i skład wyborny ;D

    OdpowiedzUsuń