środa, 16 października 2013

grzyby

dawno temu - i jeszcze całkiem nie dawno też, gdy tylko miałem więcej czasu porą jesienną - uwielbiałem wybierać się do lasu na poszukiwanie grzybów. uwielbiam nadal, choć już nie mam jak się tym przyjemnościom oddawać.
wyjazdy jeszcze o szarówce i wielkim ziąbie, pociągiem o 5.37 koloru zgniło zielonego, z wagonami piętrowymi, do stacji zagubionej po środku lasu, na której znajdował się tylko budynek dworca [jeszcze niemiecki], stara pompa i z daleka widoczny kolorowy już klon. [dziś to pierwsze prawie się rozpadło niestety]. ludzi wysiadały dziesiątki; po kwaransie wszyscy rozpływali się w porannej mgle i pierwszych promieniach słońca, tak by po kilku godzinach znowu tłumnie pojawić się na peronie i wypatrywać toczącego się przez las pociągu, który zapowiadany był tylko przez majaczące w oddali 3 światełka.
bawić się i czyścić też lubiłem, zapach suszonych zawsze szczelnie wypełniał dom. choć najlepszy pod słońcem jej sos grzybowy [lub też grzyby duszone w śmietanie]. im więcej gatunków tym lepiej. brak umiaru kończył się profilaktycznymi ziółkami na żołądek.

dziś zamiast wypraw do lasu wystarczy, że wyjdę do ogródka. w tym roku po raz pierwszy zawitały w nim poniższe okazy :D



smacznego! ;)

10 komentarzy:

  1. liście byś pograbił przy okazji! :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wtedy by tak slicznie nie wygladalo jesiennie, pedancie!

      Usuń
    2. jako pragmatyk dobrze radzę, nie chcę żebyś na wiosnę się zakopał w tych liściach :*

      Usuń
    3. wszak bys mnie pewnie chetnie z nich odkopal! pragmatyzm zabija w Tobie fantazje, Dziobku :P ;*

      Usuń
  2. Mniam, mniam, grzybki-pyszności!

    Jak to było u Młynarskiego...
    "No i przez te grzybki,
    Chłód rodzinnej kryptki,
    Nazbyt szybki dał obiadkom kres."
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie na szczescie kresu nic nie zapowiada :D
      a grzybki *.*

      Usuń
  3. ja też lubię grzybobrania z moją rodziną, zapach suszonych grzybów i grzybowy sos <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tylko ja jestem tak zboczony, dobrze wiedziec :D

      Usuń
  4. te na zdjęciu to muchomory?xD
    nie cierpię zbierania grzybów w lesie, wszędzie pająki, pajęczyny i inne robale :P
    za grzybami też jakoś mocno nie przepadam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ajs, to są muchomory. muchomorów nie jemy bo są trujace.
      Ty wszedzie tylko pajaki widzisz :P

      Usuń